piątek, 23 marca 2012
Bramka VOIP
Bramka VOIP to urządzenie, które pozwala
korzystać nam z telefonii internetowej VOIP bez włączania komputera. W
internetowej sieci wewnętrznej LAN (dom lub biuro), jest ,,widziana” tak
jakby była oddzielnym niezależnym komputerem.
Podłącza się ją do wolnego wyjścia LAN w routerze,
wtyk RJ 45 oraz do zasilania poprzez zasilacz. Do bramki podłączamy
przewodowy aparat telefoniczny lub bazę bezprzewodowego aparatu
telefonicznego, wtyk RJ 11. Bramkę VOIP musimy jeszcze skonfigurować
poprzez przeglądarkę internetową. Aby mogła działać, musimy wpisać do
niej niezbędne dane wybranego wcześniej operatora telefonii internetowej
VOIP. Warto zwrócić uwagę na ofertę niemieckiej grupy operatorskiej -
,,Betamax". Tam można wybrać najlepiej spersonalizowaną ofertę, pod
potrzeby zainteresowanej osoby. Jedna z opcji, pozwala na 300 minut
darmowej rozmowy tygodniowo. Na rynku są również sprzedawane bramki
VOIP już skonfigurowane pod konkretnego operatora VOIP. Jest to dobre
rozwiązanie dla początkujących. Natomiast tym, którzy cenią niezależność
i wolność wyboru, nie polecam bramek skonfigurowanych pod konkretnego
operatora VOIP. Zamiast bramki VOIP, można w tym samym celu i z tym
samym skutkiem użyć aparat telefoniczny, który obsługuje funkcję ,,IP”.
Taki telefon lub jego baza, w przypadku wersji bezprzewodowej jest
również łączona z routerem za pomocą kabla internetowego z wtykami RJ
45. Najlepsze w tej materii okazały się Gigaset'ty IP. Nie zdarza się,
by połączenie było zrywane. Nie ma szumu, ani trzasków w tle rozmowy. Te
aparaty, pozwalają też alternatywnie korzystać z telefoni tradycyjnej,
analogowej. Do bramki równolegle, możemy podłączyć linię PSTN za pomocą
kabla z wtykami RJ 11.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz